האתר לאסתטיקה וטיפוח

( 17.10.2010 )ספורט כחלק מאורח חיים בריא

ספורט כחלק מאורח חיים בריא

בעוד שאבות אבותינו שילבו בעבודותיהם מאמץ גופני והפעילו את שריריהם, רוב העבודות בעידן הפוסט תעשייתי, שנקרא גם עידן המידע, כוללות בעיקר ישיבה מול מסך המחשב. הקדמה אמורה הייתה להעלים פעילויות לא רצויות ולהגדיל את הזמן הפנוי, אולם הנוכחות של הטכנולוגיה בכל מקום ובכל אספקט של החיים משיגה את ההיפך - הזמן שבעבר היה מוקדש למנוחה או לפעילות גופנית נעלם והולך.

במאה ה-19 גילה מחקר אמריקאי שהשרירים האנושיים מספקים כ-30 אחוזים מהאנרגיה הנדרשת לתעשייה המקומית, אולם יותר ממאה שנה עברו מאז, וכיום רוב האנרגיה הישראלים מוציאים מסתכמת בצעידה מהבית למכונית ומהמכונית למקום העבודה. בערב הצפייה בטלוויזיה, הישיבה סביב שולחן האוכל והארגונים הביתיים תופסים את השעות הנותרות לפני השינה. וחוזר חלילה.

היתרונות הישירים של פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה משפרת את מצבנו הבריאותי במספר רמות. קודם כל, היא מפחיתה את רמות השומן בגוף, ואת מקומם של השומנים המיותרים יכולים לתפוס שרירים אם הפעילות הגופנית מתוכננת ומתבצעת כראוי. בנוסף, רמת הכולסטרול הרע ולחץ הדם בקרב אנשים שמתאמנים באופן סדיר נמוכה משמעותית משל כלל האוכלוסייה, כמו גם הסיכוי לחלות בסוכרת ובסוגים מסוימים של סרטן. התוצאה הכוללת היא פחות מחלות לב, פחות מקרים של שבץ מוחי ותוחלת חיים ארוכה יותר.

היתרונות האסתטיים של פעילות גופנית מתועדים היטב. פעילות גופנית נכונה הופכת אותנו לחטובים יותר, וביטחוננו העצמי משתפר בהתאם. מתאמנים בחדר כושר יכולים לבנות לעצמם בעזרת מאמן אישי תוכנית אימונים שנבנתה עבורם ומותאמת למבנה הגוף שלהם. עבודה נקודתית על חלקים ספציפיים בגוף - בין אם מדובר בעיצוב הישבן, הגדלת מסת השרירים בזרועות, או שיטוח הבטן – משיגה תוצאות מירביות.

רוב המומחים ממליצים לאלה שסובלים מעודף משקל לשלב פעילות גופנית עם דיאטה מבוקרת, כדי למקסם תוצאות. את הפעילות עצמה ניתן לשלב בחיי היום יום. מומלץ לוותר על המעלית ולעלות ולרדת במדרגות, לצאת לצעידות קצרות ולנסוע ליעדים קרובים באופניים במקום במכונית. פעילות גופנית שכזו שמהווה חלק משגרת היום אינה מצריכה מאמץ מיוחד וההשפעה שלה על איכות החיים עשויה להיות משמעותית.