האתר לאסתטיקה וטיפוח

( 28.07.2013 )לרדת במשקל ולהפטר מעודפי המשקל בצורה מבוקרת

לרדת במשקל ולהפטר מעודפי המשקל בצורה מבוקרת

הקיץ הגיע ועימו מגיע הרצון העז להשיל בבת אחת קילוגרמים מיותרים אשר הצטברו להם בחורף ובאים לידי ביטוי בשומנים המקיפים ומרפדים אותנו בדיוק באזורים מסוימים אשר בגדים קצרים או בגד ים מבליטים במיוחד. אז מה עושים? איך נפטרים מהשומנים? כידוע, אין תרופת פלא שתוריד בבת אחת את כל העודפים, אך שילוב של כמה שיטות במקביל תוך התמדה ולקיחת הרצון לחטב את הגוף ולהוריד קילוגרמים בכל הרצינות יביא לתוצאות.

 

יפה שעה אחת קודם

כל הדרכים להורדה במשקל דורשות שני דברים באופן מיוחד: זמן וסבלנות. לכן על מנת להגיע אל הקיץ מוכנים כדאי לחשוב על העניין עוד בחורף. ככל שנתחיל את הטיפולים למיניהם, את ההקפדה על אכילת מזון נכון ועל פעילות גופנית מוקדם יותר כן ייטב.

 

להניע את המערכת

ספירת קלוריות באופן אובססיבי וצמצום המזון אותו אנו אוכלים ביום לשתי פרוסות לחם קל ועלי חסה אינם הדרך לירידה במשקל. לפעמים התשובה היא דווקא אכילה רבה יותר תוך הקפדה כמובן על מזון הנחשב בריא. לעיתים דווקא אכילה רבה יותר עוזרת להניע את המערכת ואת חילוף החומרים בגופנו. אכילה מועטה מאטה את חילוף החומרים, מה שגורם לירידה במשקל להיתקע או אפילו להעלאה במשקל. ניתן להיעזר גם בתוספי תזונה המסייעים לחילוף חומרים מהיר יותר כמו תוצריו של התה הירוק. רצוי להיעזר בגורם מקצועי באשר לתוספים המומלצים. אין מדובר על תרופות משלשלות. המינרל כרום מפחית את הרצון למתוקים, מה שמסייע לחובבי המתוק והפחמימות הפשוטות. סיבים תזונתיים מספקים תחושת מלאות. במיוחד בקיץ שתיית מים רבים, אכילת פירות מלאים בויטמינים ובנוזלים וירקות תמלא את גופנו ותרווה אותו. כך לא נרגיש את הצורך לאכול. פעמים רבות ישנו בלבול בין צמא לרעב. אספקה של ויטמינים ומינרלים תסייע לגוף בתהליכים המביאים לירידה במשקל. אכילה של מזון בריא שאינו נמדד בצורה מדוקדקת מבחינה קלורית בעת שאנו מרגישים צורך בכך היא הדרך הנכונה לעלות על המסלול... אולי גם כדוגמנים או דוגמניות...

 

פעילות גופנית ולאו דווקא אינטנסיבית

פעילות גופנית ידועה בקשר הישיר שלה לחיטוב הגוף. פעילות גופנית תהיה יעילה יותר ככל שנשתמש בקשת רחבה יותר של פעילויות. פעילות גופנית אירובית כמו ריצה, שיעורי אירובי או ריקודים מהירים כמו זומבה הם טובים לשריפת קלוריות והוצאת אנרגיות אך על מנת לחטב את הגוף ולגרום לצמצום השומנים באזורים הבעייתיים יש לשלב עם הפעילות האירובית גם פעילות אן אירובית של אימוני כוח. אימוני הכוח מעלים את מסת השריר בגופנו, מה שגורם לשריפת יותר קלוריות גם במצב מנוחה. העלאת הפעילות הגופנית יתר על המידה יכולה ליצור עומס על הגוף, לגרום לפציעות, להוריד את המוטיבציה ואף לגרום לגוף להפריש הורמון אשר מאט את חילוף החומרים בעת זיהוי מצב של סטרס ואף מביא לאגירת שומן בעיקר באזור הבטן, תוצאה בהחלט לא רצויה.

 

שמחת בית השואבה

שאיבת שומן בטוחה יכולה בהחלט לסייע לנו להתחיל את מבצע "הכן גופך לקיץ" בנקודת פתיחה טובה יותר. שאיבה אשר נעשית על ידי מנתח פלסטי מקצועי ומיומן, בכמות מבוקרת ולא רבה מדי באזורים בהם ישנו ריכוז שומנים גבוה תעלה את ביטחוננו העצמי באשר למראה הגוף ותיתן מוטיבציה רבה לשמירה על תזונה נכונה ופעילות גופנית. יש לציין כי את שאיבת השומן יש לבצע לאחר מספר חודשים של הקפדה על תזונה מתאימה וירידה מסוימת במשקל. היא אינה מהווה פתרון לעודף משקל חמור. לרוב השאיבה נעשית מאזור הבטן, הירכיים והזרועות וכן מהסנטר והצוואר שגם בהם ישנה הצטברות שומן. השאיבה צריכה כאמור להיות מבוקרת ויש להקפיד שלא לשאוב מעל 4 ליטר שומן בכל פעם.

 

להמיס את השומנים

ישנן שיטות חדישות בהן נעשה שימוש בגלי רדיו ובאולטרסאונד על מנת לחמם את האזור שבו ישנה הצטברות של שומן ולהמיס אותו. גלי הרדיו או האולטרסאונד מדמים למעשה מצב של פעילות גופנית מאומצת ועל ידי כך השומן נמס והופך לנוזל ובעזרת פעילות מוגברת של מערכת הלימפה הוא מסולק מן הגוף. לאחר מספר טיפולים מתחילים לראות תוצאות.

 

בכל דרך שתבחרו, או כל שילוב שתעשו, ירידה במשקל והעלאת המודעות לבריאות היא חשובה אך שלבו אותה עם חייכם, אל תיקחו אותה כמטרה מרכזית המקדשת את כל האמצעים.